غذاساز یا مخلوط کن، کدام بهتر است؟

UserAdin
12 شهریور, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
غذاساز یا مخلوط کن، کدام بهتر است؟

غذاساز و مخلوط کن دو وسیله پر‌کاربرد در آشپزخانه‌های امروزی هستند. غذاساز با تیغه‌های مختلفی که دارد، به‌جای چند وسیله کارآمد در خرد‌کردن مواد جامد کمک‌رسانی می‌کند. مخلوط کن در تهیه نوشیدنی‌ها و میکس مواد نرم کاربرد دارد. بعضی افراد به دلیل عدم آشنایی با تفاوت کار این دو وسیله، نمی‌دانند کدام بهتر است: غذاساز یا مخلوط کن؟

غذاساز یا مخلوط کن یا هر دو؟

غذاساز و مخلوط کن دو وسیله محبوب آشپزخانه هستند. چون سرعت و آسانی را با خود آورده‌اند. در گذشته برای مخلوط کردن، خرد کردن و آماده‌سازی مواد غذایی با ابزار دستی وقت زیادی صرف می‌شد. با پیدایش این دستگاه‌ها سرعت و کیفیت آشپزی بالا رفته است. ممکن است شما هم هنگام خریداری فرق بین غذاساز و مخلوط کن را ندانید و نتوانید تصمیم بگیرید که غذاساز یا مخلوط کن بخرید.

غذاساز با مخلوط کن چه تفاوتی دارد؟

با پیشرفت تکنولوژی، وسایل آشپزخانه نیز لوکس و مدرن شده‌اند. وسایل جدیدی به آشپزخانه‌ها پا گذاشته‌اند. طوری که برای بسیاری از آشپزهای حرفه‌ای و مخصوصاً آشپز‌های مبتدی، آشپزی بدون آن‌ها امکان‌پذیر نیست. برخی افراد از تفاوت‌های مخلوط کن و غذاساز آگاهی ندارند و ممکن است محصولی را خریداری کنند که کارایی مورد نظر آن‌ها را نداشته باشد و در نتیجه از عملکرد محصول خریداری شده رضایت نخواهند داشت.

مخلوط کن و انواع آن :

مخلوط کن یکی از وسایل آشپزخانه است که توانایی مخلوط کردن مایعات و مواد غذایی بسیار ریز را دارد. این دستگاه در دو مدل دستی و رومیزی در بازار عرضه می‌شود. معمولاً برای عملکرد بهتر مخلوط کن، به مواد غذایی مقداری آب یا مایعات اضافه می‌کنند. برای درست کردن انواع اسموتی نوشیدنی و معجون، مخلوط کن بهترین انتخاب است. مخلوط کن رومیزی با سرعت زیادی که دارد در زمان بسیار کوتاه محتویات درون پارچ را مخلوط می‌کند و یک محلول یک‌دست به شما تحویل می‌دهد. مخلوط کن دستی را برای میکس مواد سوپ استفاده می‌کنند. سرعت نوع دستی خیلی کمتر است. برای مخلوط کردن مواد غذایی کودک، میکس سوپ، تهیه معجون و سس، مخلوط کن بهترین گزینه است.

مخلوط کن و انواع آن

غذاساز و کارایی بی نظیر آن:

امروزه غذاساز‌‌ها به دلیل کارایی بالای خود از وسایل ضروری آشپزخانه هستند. کارایی مختلف غذاساز باعث می‌شود که با خرید این وسیله  فضا و هزینه خود را مدیریت کنید. غذاساز‌ها کمک می‌کنند تا شما مواد غذایی را خرد کنید، خمیر کیک و شیرینی درست کنید و آبمیوه بگیرید. غذاساز‌های کوچک برای خرد کردن مغز‌ها و حجم کم مواد غذایی مانند خرد کردن سیر و پیاز و استفاده‌های روزانه کاربرد دارند. همچنین غذاساز کاربردی مشابه گوشت کوب برقی پوره‌کن و آسیاب برقی هم دارد.

غذاساز و کارایی بی نظیر آن

کدام را بخریم: غذاساز یا مخلوط کن؟

اکثر غذاساز‌های همه کاره دارای مخلوط کن هم هستند. با خرید غذاساز در هزینه صرفه جویی می‌کنید؛ اما اگر با خرید یک مخلوط کن نیاز به خرید وسایل دیگر مانند گوشت کوب برقی، خرد کن و آسیاب برقی نیز خواهید داشت، خرید غذاساز مقرون به صرفه‌تر است.

آیا مخلوط کن با غذاساز فرق دارد؟

مخلوط کن قابلیت خرد کردن مواد جامد را ندارد. همان‌طور که نمی‌توانید با استفاده از غذاساز انواع نوشیدنی و اسموتی را با همان کیفیت مخلوط کن تهیه کنید؛ اما استفاده از غذاساز به جای مخلوط کن در مواردی امکا‌ن‌پذیر است. در واقع مخلوط کن برای مخلوط کردن مواد غذایی ریز ساخته شده است و تیغه ثابت آن توانایی مخلوط کردن مواد جامد را ندارد. برای اینکه بدانید غذاساز یا مخلوط کن بهتر است، کاربرد‌های هر کدام را نیز را مورد بررسی قرار می دهیم.

کاربرد های غذاساز:

غذاساز مجهز به انواع تیغ‌های مختلف است.  با دستگاه غذاساز می‌توانید

  • خرد کردن مواد غذایی با بافت سخت مانند سیب‌زمینی را انجام دهید.
  • تهیه انواع سس مثل سالسا و حمص
  • تهیه خمیر برای نان و شیرینی
  • خرد کردن مواد غذایی مثل سیر، پیاز و مغزیجات

کاربرد‌های مخلوط کن:

مخلوط کن در دو نوع رو‌میزی و دستی کاربرد‌های زیادی برای مخلوط کردن مواد غذایی نرم دارد.

  • مخلوط کردن انواع مایعات با سرعت زیاد
  • تهیه اسموتی و انواع نوشیدنی
  • درست کردن انواع غذا‌های مایع مانند سوپ

آیا می توانیم یک غذاساز به جای مخلوط کن بخریم؟

غذاساز و مخلوط کن دو دستگاه هستند که با اهداف متفاوت طراحی شده‌اند. غذاساز یک دستگاه کامل است و متعلقات زیادی دارد. اگر در بین مواد اولیه که قصد دارید با هم مخلوط کنید، مواد مایع هم وجود دارد، می‌توانید به جای غذاساز از مخلوط کن استفاده کنید؛ اما اگر دائماً مقدار زیادی مواد غذایی را خرد و با هم مخلوط می‌کنید یک غذاساز لازم دارید انتخاب بین غذاساز یا مخلوط کن بستگی به نیاز شما دارد.

مشاوره خرید لوازم خانگی 08734540100