یک راهنمای خوب و ساده برای خرید اتوپرس

UserAdin
20 مرداد, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
یک راهنمای خوب و ساده برای خرید اتوپرس

اتوپرس یا اتوپرسی به دلیل کاربرد راحت و سریعی که دارد مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. سایز‌های مختلف اتوپرس برای اتوشویی، مزون و کارگاه‌های خیاطی و کاربرد خانگی استفاده می‌شوند. مدل‌های متنوعی از اتو پرس‌های خوب و با‌کیفیت در بازار وجود دارد که حق انتخاب در خرید اتوپرس را برای مشتری زیاد می‌کند؛ اما خرید اتوپرس خوب نیاز به اطلاعات و دانش کافی دارد.

ویژگی های یک اتوپرس خوب:

ویژگی‌هایی که عموماً در خرید اتو بخار باید در نظر گرفت عبارتند از:

  • سایز اتو بخار پرس
  • قدرت موتور و توان اتو
  • ظرفیت مخزن آب
  • تنظیمات بخاردهی اتو بخار
  • وزن و ابعاد اتوپرسی
  • جنس بدنه پایه و صفحات اتو پرس

علاوه بر این موارد، در هنگام خرید اتوپرس دقت کنید لوازم جانبی و قطعات مانند پایه به همراه آن وجود دارد. همچنین وجود یک سری تنظیمات اضافی برای تنظیم کردن دمای اتو در بعضی از انواع اتو پرس کمک بسیار خوبی به شما خواهد کرد. بنابراین قابلیت تنظیمات دما در اتو بخار پرسی از مواردی است که در کیفیت آن تأثیر‌گذار است.

یک راهنمای خوب و ساده برای خرید اتوپرس

قابلیت خاموش شدن خودکار اتوپرس:

یکی از قابلیت‌های شگفت‌انگیز اتوپرس قابلیت خاموش‌شدن خودکار آن است. این ویژگی باعث می‌شود زمانی که اتوبوس روشن است و شما فراموش کرده‌اید آن را خاموش کنید، دستگاه به طور اتومات خاموش شود و از سوختن و آسیب دیدن پارچه شما و خطرات بعدی جلوگیری کند.

راهنمایی های لازم برای خرید اتوپرس:

جنس بدنه، پایه و صفحات اتوپرس نقش مهمی در استحکام و طول عمر دستگاه شما خواهد داشت. هرچقدر جنس صفحات اتو بهتر باشد‌، میزان صاف کردن لباس و پارچه شما بهتر خواهد بود. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در خرید اتوپرس نقش بسیار زیادی دارد، ابعاد و وزن آن است. اتوپرس‌ها با توجه به کارایی و قابلیت‌هایی که دارند در وزن‌ها و ابعاد مختلفی تولید می‌شوند. برای مصارف خانگی خرید اتوپرس‌های بزرگ ضروری به نظر نمی‌رسد؛ اما برای یک اتوشویی، داشتن یک اتوپرس بزرگ ضروری است. هر اندازه ابعاد اتو بخار بزرگ‌تر باشد، وزن آن نیز بالاتر خواهد رفت.

یک راهنمای خوب و ساده برای خرید اتوپرس

کدام سایز اتوپرس مناسب است؟

پر‌فروش‌ترین اتوپرس‌های خانگی دارای سایز ۲۶ و ۳۲ هستند. سایز‌های دیگری از این محصول نیز در بازار موجود است که به مشتری حق انتخاب بیشتری می‌دهد. سایز اتوپرسی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در انتخاب و خرید اتوپرس باید به آن دقت کنید. سایز اتوپرس، همان مساحت سطح تماس دستگاه است. برای کار‌‌های حرفه‌ای مانند اتوشویی به سایز‌های بزرگ اتو پرس نیاز خواهد بود.

قدرت و توان اتوپرس و مصرف برق:

منظور از توان دستگاه اتو‌پرس توانایی دستگاه برای تولید گرما و بخار است. هرچه قدرت اتو بیشتر باشد قدرت بیشتری برای صاف کردن لباس‌های چروک خواهد داشت؛ اما در مقابل هر چقدر توان دستگاه بالاتر باشد میزان مصرف برق اتوی شما نیز بالاتر خواهد بود؛ بنابراین هنگام خرید اتوپرس به هر دو جنبه قدرت بالای موتور توجه فرمایید.

تنظیمات دما و بخار‌دهی و مخزن آب اتو:

دستگاه اتوپرسی یک مخزن آب دارد که برای تولید بخار از آن استفاده می‌کند. هرچقدر این مخزن آب بزرگ‌تر باشد کار با اتو راحت‌تر است. چون لازم نیست مرتب مخزن آب اتو را پر کنید و اتو میزان آب بیشتری برای تولید بخار در دسترس خواهد داشت. به همین میزان سریع‌تر و بهتر لباس‌ها را صاف می‌کند.

هنگام خرید توجه کنید که دستگاه اتو قابلیت تنظیم بخار داشته باشد. تنظیمات بخار به شما کمک می‌کند که میزان بخار‌دهی را برای لباس‌ها با توجه به میزان ضخامت آن‌ها تنظیم کنید. داشتن تنظیمات اضافی برای تنظیم کردن دمای اتو یکی از ویژگی‌های مهم برای اتوپرسی بخار است.

نکات کلی خرید اتوپرس:

اتو پرس از محبوب‌ترین انواع اتو بخار در ایران است این نوع اتو را با صفحات پهن می‌شناسید و اغلب آن را در خشکشویی‌ها، اتوشویی‌ها، خیاطی‌ها، کارگاه‌ها و تولیدی‌های حرفه‌ای لباس و مزون‌ها دیده‌اید. سایز‌های کوچک اتوپرس مانند سایز ۲۶ را نیز نو‌‌عروس‌ها برای جهیزیه خود انتخاب می‌کنند‌. اگر قصد خرید اتوپرس دارید در نظر داشته باشید که اتو بخار پرسی مناسب یعنی نوع اتویی که برای هدف مورد نظر شما بهترین باشد.